maandag 11 december 2017

Stilte voor de (sneeuw)storm

Deze week ben ik vrij vanwege studieverlof, dus vanochtend maakte ik voordat de sneeuwval Ambacht bereikte nog een rondje door het Waalbos en Polder Sandelingen. Het was knap fris, maar veel spannends leverde het helaas niet op. Wat dat betreft een stilte voor de storm, want wie weet wat de voorspelde centimeters sneeuw voor beweging gaan brengen morgen... In Waalbos was het echter niet saai, wat het is nu een grote uitgestrekte vlakte waar de jonge boompjes zijn gepland, waar het een eldorado moet zijn voor muizen en dergelijke. Dat blijkt ook wel uit een zevental torenvalken en flink wat buizerds. De blauwe kiekendief die hier vanmiddag werd gezien (niet door mij helaas) laat ook wel zien dat er genoeg te halen valt. Verder zijn ook een jonge pontische en geelpootmeeuw wel goede soorten voor het gebied. Een klapekster of iets dergelijks zit er helaas niet... 
Winter in Polder Sandelingen
Als het al even heeft gesneeuwd en het aardig droog lijkt te worden besluit ik vanmiddag nog even naar de Karwei te fietsen. Daar vlakbij tref ik op wat onkruidbulten al een groep vinken, ringmussen, rietgorzen en een keep aan. Bij de Karwei zelf blijken tussen de putters ook nog zeker wel een tiental grote en een kleine barmsijs rond te hangen. Ze laten zich fraai bekijken, maar het gaat harder en harder sneeuwen, dus het zich is niet optimaal. Desondanks lijkt de witstuitbarmsijs er niet tussen de zitten, maar morgen moet dat nog maar even gecheckt worden voor de zekerheid... 
Grote barmsijs man

Geen opmerkingen:

Een reactie posten