maandag 8 mei 2017

Steenloper in de Crezéepolder!

Vandaag moest er weer geleerd worden, maar met opkomend tij ga ik toch nog even een kijkje nemen in de Crezéepolder. Het blijkt zowaar vol te lopen met bontbekplevieren, maar ik ben eigenlijk al ook eventjes te laat gezien het hoge water. In de gauwigheid zie ik nog wel een zilverplevier rondlopen, maar ik word opgeschrikt door een sms'je dat er een steenloper in de polder zit. Tim van der Linde heeft 'm vanaf de andere kant van de polder in beeld, dus snel stap ik maar op de fiets. Het is immers een goede soort voor in het binnenland!
Overtijende bontbekplevieren
Niet veel later heb ik hem in beeld als hij vlakbij in een kommetje blijkt te lopen. Wat een gaaf beestje! Pas mijn derde op IJsselmonde en zoals altijd in z'n eentje. Dit is wel overduidelijk de mooiste van de andere twee die ik op de Sophiapolder op afstand zag of zelfs alleen maar hoorde. Gaaf!!

Steenloper

Geen opmerkingen:

Een reactie posten