vrijdag 12 september 2014

Hopdipje maar wel een zwooi

Eergisteren werd er in Ridderkerk een hop gemeld in een tuintje. Aangezien het voor mij niet meer ging lukken om die te halen vanuit Rhenen zag ik met lede ogen toe hoe al mijn ‘concurrenten’ hem schitterend vanuit het huis van de gastvrije bewoners op hun IJsselmonde-lijst beschreven.

Gisterenmiddag kon ik echter wel weg, maar een ronde door de wijk in Ridderkerk leverde niks op en ook de tuin was na een dag of 5 ‘hopvrij’. Tja, niks aan te doen. Ik had het kunnen weten en dan had ik maar niet in Rhenen moeten gaan zitten… Nu ik toch in Ambacht was kon ik het niet laten nog wel even het drietal krombekstrandlopers binnen te tikken die enige tijd op de Sophiaolder rondlopen, toch weer eentje erbij voor de IJsselmonde-jaarlijst.

Vandaag moest ik nog voor een paar uurtjes naar Wageningen, maar voor de lesuren kon ik het niet laten even naar Renkum te fietsen waar al enige tijd 1 of 2 zwarte ooievaars worden gezien. Het was even zoeken maar toen liep er toch opeens één van deze fraaie beesten in een poel te foerageren.
Zwarte ooievaar
Toch wel een apart gezicht om pas  m’n 3de ‘zwooi’ (ja, nu eindelijk even veel zwooien als grote grijze snippen…) vrij eenvoudig binnen te koppen. 3jaar geleden was dit een soort die me heel wat dipdagen heeft bezorgd, maar nu staat hij in ieder geval ook mooi voor 3 maande op de eeuwige maandlijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten